Saint Seiya PBF
Przyszli rycerze i wojownicy!

Bogowie udali się na spoczynek. Los krain jest w naszych rękach. Szykuje się długa wyprawa, w której udział biorą wszyscy aby odkryć tożsamość tajemniczego obiektu.

Dołącz do wyprawy i pokaż, że jesteś godzien przywdziania zbroi.
Saint Seiya PBF
Przyszli rycerze i wojownicy!

Bogowie udali się na spoczynek. Los krain jest w naszych rękach. Szykuje się długa wyprawa, w której udział biorą wszyscy aby odkryć tożsamość tajemniczego obiektu.

Dołącz do wyprawy i pokaż, że jesteś godzien przywdziania zbroi.
Saint Seiya PBF
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.



 
IndeksIndeks  SzukajSzukaj  Latest imagesLatest images  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Tworzenie Ataków

Go down 
AutorWiadomość
Sakra
VIP
VIP
Sakra


Dołączył/a : 13/10/2007
Liczba postów : 1364

Płeć : Female

Tworzenie Ataków Empty
PisanieTemat: Tworzenie Ataków   Tworzenie Ataków Icon_minitimeNie Sie 31, 2008 12:06 pm

nie mam na chwile obecna czasu na nic - tym bardziej dopracowanie ataków, zamieszczam wiec wersję roboczą, wstępną bazę systemu tworzenia ataków, na których będą oparte wszystkie ataki - te od zbroi oraz te wasze
(te od zbroi są przerabiane przeze mnie podług tej bazy, choć to potrwa trochę z uwagi na mój totalny brak czasu)


1. ataków max jest 6 (ataki od zbroi i własne)
2. ataków uczymy się od minimalnego lvl na posiadany atak
3. każdy atak ma określony koszt MP (bez odkrytego kosmosu nie można używać MP)
4. ograniczenie 'mocy' ataku
lvl na którym uczymy się ataku ogranicza ilość MP jaką możemy przeznaczyć na jego nauczenie się - jest to poziom trudności danej techniki - wszak im więcej kosztuje tym jest z reguły trudniejsza i potężniejsza
MAX KOSZT MP: lvl*4

oznacza to, iż
    na 20 lvl - koszt ataku to 80MP
    na 40 lvl - koszt ataku to 160MP
    na 60 lvl - koszt ataku to 240MP
    na 80 lvl - koszt ataku to 320MP
    na 100 lvl - koszt ataku to 400MP
    na 120 lvl - koszt ataku to 480MP
oczywiście jeśli ktoś by się uczył ataku później niż może - więcej MP może zużyć na niego, np. na 70lvl = 280MP

WERSJA ROBOCZA WSTĘPNA SYSTEMU TWORZENIA ATAKÓW
proszę o przerobienie pod nią waszych istniejących technik w miarę możliwości
kontrowersyjne techniki nie mieszczące się w tym systemie sama pomogę poprawić gdy wrócę (nie liczcie na to jednak, że wszystkie wasze techniki należą do takich)


Tworzenie Ataków Ma1ef2
Przykład 1 napisał:
Atak wykorzystujący siłę i kosmos:
Siła*2 + Kosmos*2
Koszt:
10+ (10+20) = 10+30 = 40 MP (koszt siły)
30+ (30+20) = 30+50 = 80 MP (koszt kosmosu)
Koszt ataku:
40+80 = 120 MP
min. lvl: 120/4 = 30 lvl
Tworzenie Ataków Ma2oe3
Przykład 2 napisał:
Atak lodem powoduje obrażenia od zimna i jednocześnie paraliż na 1 turę:
50dmg + 2 tury paraliżu
Koszt:
50+10 = 60MP (koszt obrażenia)
40+(40+30) = 40+70 = 110 MP
Koszt Ataku:
60 + 110 = 170 MP
min. lvl: 170/4 = 43 lvl
Przykład 3 napisał:
Atak zadający wyłącznie obrażenia, bazuje na dużej sile o potężnej fali ognia skierowanej w przeciwnika:
80dmg + Siła*2
Koszt:
80 MP (koszt obrażenia)
10+(10+20) = 10+30 = 40 MP
Koszt Ataku:
80 + 40 = 120 MP
min. lvl: 120/4 = 30 lvl
Tworzenie Ataków Ma3hb7
Przykład 4 napisał:
Daje obronę za pomocą podmuchu powietrza od ataku przeciwnika 20*Poziom_Powietrza*2
Obrona Powietrze*2
Koszt:
30 + (30+30) = 30 + 60 = 90 MP
min. lvl: 90/4 = 23 lvl
Przy różnych poziomach techniki byłoby to:
20*1*2 = 40 -dmg
20*2*2 = 80 -dmg
20*3*2 = 120 –dmg
Przykład 5 napisał:
Atak powietrzem w głównej mierze ograniczył zdolność poruszania się przeciwnika, wywołując niewielkie obrażenia i broniąc częściowo jednocześnie przed jego atakiem:
20dmg + 2 tura paraliżu, obrona + 1*Powietrze
Koszt:
30+20 = 50MP (koszt obrażenia)
30 + (30+20) = 30+50 = 80 MP (koszt paraliżu)
30 MP (koszt obrony)
Koszt Ataku:
50 + 80 +30 = 160 MP
min. lvl: 160/4 = 40 lvl
Tworzenie Ataków Ma4cv9
Przykład 6 napisał:
Trucizna paraliżuje przeciwnika na 4 tury:
4 tury paraliżu
Koszt:
40+ 50 + 60 + 70 = 230 MP
min. lvl: 230/4 = 58 lvl
Przykład 7 napisał:
Trucizna atakuje przeciwnika zadając mu obrażenia w wysokości 50dmg przez 3 tury:
50 * 3 tury
łączny dmg: 50*3 = 150 dmg
Koszt:
50 MP (koszy trucizny)
20+ (20+30) + (20+30+30) = 20+50+80 = 150 MP (koszty tur)
Koszt ataku:
50+150 MP = 200 MP
min. lvl: 200/4 = 50 lvl

Dodatkowo: wykorzystanie jakiejś zdolności z kosztem MP w ataku podwyższa koszt samego ataku o ową ilość.
przykład napisał:
atak na zręczność tworzący 'sobowtóry', które 'też' atakują (założenie dodatkowe np. unik zwiększony w jednej turze gdy ktoś nie ma wykrycia):
40dmg + 2*Zręczność, unik 1 tura dla ataków nie 'terenowych' (rażenie większej przestrzeni dokoła)
koszt:
50 MP - iluzja(1)
30MP - obrażenia fizyczne
20+40 = 60MP - atak zręcznością
koszt całkowity:
50+30+60MP = 140MP
lvl: 35
Za stratę tury przed lub po otrzymuje się bonus w postaci zmniejszenia MP wykorzystanego w ataku:
*strata tury przed atakiem -40MP
*strata tury po ataku -30MP
przykład napisał:
atak ogniem na kosmos:
80dmg - 3*kosmos - strata 1 tury przed atakiem

koszt:
80MP - obrażenia od ognia
30+50+70 = 150MP - atak kosmosem
tura przed: -40MP
koszt całkowity:
80+150-40MP = 190MP
czyli atak zamiast 230 MP kosztuje tylko 190MP ze swoją wadą - można więc go się nauczyć zamiast na 58lvl to na 48lvl

wstępne założenia innych rodzajów obrażeń:
  • dodatkowe obrażenia od czystej energii (bez żadnej techniki) 1:1
    czyli np. 50dmg - 50MP
  • dodatkowe obrażenia czysto fizyczne: 1:1 - 10MP
    czyli np. 100dmg - 90MP
  • wstępny, chwilowy, koszt paraliżu nie wliczonego w technikach by był 30MP
dalsze przykłady ataków zawrę po powrocie

____________________________________________
Ataki ograniczające zdolności ruchu przeciwnika lecz nie paraliżujące go:
Chwilowy system dopuszcza zmniejszenie do 30% zręczności przeciwnika na 1 turę (nie więcej)
Koszt:
X% obniżenie zręczności = 3*X MP
np.
    Dla 10% => 30 MP
    Dla 15% => 45 MP
    Dla 30% => 90 MP
Do technik mentalnych i czysto fizycznych działających bądź bezpośrednio na ciało bądź bezpośrednio na umysł.

---------------------------------------------------------------

To, że jakaś zdolność nie ma wpisane 'wymagana przy' jest jednak oczywiste, że jest wymagana, gdy tworzy się jakiś atak opierający się na czymś wykorzystującym daną zdolność.
Tworząc atak oparty na iluzji - wykorzystuje się iluzję.
Tworząc atak opierający się na zdolności jakiejś (choćby powiększenie kosmosu) oczywiste jest wpisanie jej w wymagania ataku, a wpierw nauczenie się tej zdolności.
Tak jak ataki bronią opierają się na walce bronią - bez umiejętności władania mieczem można pomarzyć o wymachiwaniu nim i trafianiu w ten sposób przeciwnika.
Tak samo bez umiejętności gry na instrumencie (muzyki) można pomarzyć o wykorzystaniu melodii do własnych celów (osoby niemuzykalne nie mogą posiadać ataków opierających się na muzyce).


Ostatnio zmieniony przez Sakra dnia Sro Sty 07, 2009 3:57 pm, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry Go down
 
Tworzenie Ataków
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Saint Seiya PBF :: Off-Topic :: ARCHIWUM FORUM-
Skocz do: