Sakra VIP
Dołączył/a : 13/10/2007 Liczba postów : 1364
Płeć :
| Temat: Rozdawanie punktów. Statystyki. Przykładowe poziomy ludzi. Pią Lut 22, 2008 9:39 am | |
| Należy się zastanowić przy ich rozdawaniu. Należy pamiętać iż – zbyt wielki brak jakiegoś parametru oznacza KARY. Oraz – wyróżnienie jakiegoś parametru oznacza jakieś BONUSY. Każdy lewel to 3 pkt.Siła:Odpowiada za siłę ciosu postaci. Za mięśnie – czy są one sflaczałe, czy też nie. Jeśli o niej zapomnimy – nasze ataki na zręczność będą zadawać słabe ciosy. W drastycznym przypadku – gdy będziemy ciężko ranni, o niskim stanie hp, atak nasz spadnie wręcz drastycznie w dół! Nasza postać po tak wyczerpującej walce nie będzie w stanie się ruszyć. Dlatego nie należy zapominać, iż idąc w inne statystyki tu też trzeba od czasu do czasu coś dodać. Dlaczego? Nawet rozwijając zręczność – nasze mięśnie się rozwijają równomiernie. Mając większą budowę, nasza siła też wzrasta. Bo jeśli nie wzrasta – co to oznacza? Iż to co nam przybyło to MASA TŁUSZCZOWA! Która jedynie amortyzuje część ciosów :].
Jak bez siły wyglądamy? Niczym radosny człowiek galaretka! >><< który posiada zdolność strzelania mackami z gumy z zawrotną prędkością.
Dając za to więcej pkt. w siłę co zyskujemy? Nasze ataki będą mieć bonusy w ciosie jaki zadajemy. Wzrośnie efektywność naszych uderzeń! I to sporo, co będzie bardzo zauważalne na wyższych lvl. Oraz będzie wykorzystywane nawet przy przeliczeniach ataków specjalnych wykorzystujących siłę.
Czyli np. atak który wygląda następująco: 200dmg +2*siła -> zmieni się na atak 200dmg + zwiększony atak siłą Zręczność:Odpowiada za celność, szybkość oraz uniki. Jeśli zaniedbamy ten status co osiągniemy? A no mianowicie: * gorszy cel – częste pudła * słabe uniki – ludzie będą nam zadawać łatwo ciosy w walce Innymi słowy będzie to walk małpki z żółwiem na prędkość. Tylko przy zapomnianej zręczności – to my będziemy na pozycji żółwia. Co zatem daje duża zręczność, gdy w nią postawimy? Nasze ataki będą celniejsze – bardziej precyzyjne. Trudniej będzie ich uniknąć, a więc częstość trafień wzrasta
Jak by nasza postać wyglądała, jeśliby się zapomniano w zręczności? Jak radosny człowiek kamyczek ;P >><<. Budowa:Odpowiada za życie postaci. Jej wytrzymałość na ciosy. Wszak im więcej tym mniej odczuwa obrażenia jakie odniosła. Później będzie też wykorzystywana w obronie. Pamiętać należy, że wraz z rozwojem siły i zręczności – rozwijają się nasze mięśnie, a więc i budowa podskakuje w górę. Im bardziej trening jest oparty na wytrzymałości i charcie ciała, tym więcej tu powinno pkt. przypadać a nie raz na ruski rok. Pamiętajmy – mężczyzna młody, dorosły powinien zadbać o to by nie był słabszy od dziecka i chuderlaka. Kobiety, dzieci oraz osoby o wątłej budowie ciała, nastawione głównie na mentalne ataki itd. mogą sobie pozwolić o częściowe zaniedbanie budowy, lecz w pewnych granicach – pamiętając iż jest to i tak ktoś wychodzący poza skalę normalnego człowieka. Należy więc nie mieć budowy, która potem uniemożliwi podniesienie się nam z ziemi po pierwszym lepszym ataku. Oraz należy pamiętać by mieć ją większą niż zwykły atleta, który rycerzem nie jest.
Jak bez budowy wyglądamy? A no mniej więcej tak mało radośnie:>><<. Kosmos:Odpowiada za ilość punktów mp jakie posiada postać, oraz za moc jego energii. Niektórzy zwą to czakrą inni kosmosem, jeszcze inni maną. To energia którą rycerze uczą się wykorzystywać w walce, związana z siłami mentalnymi. Niektórzy odkrywają ją później, niektórzy o dużym potencjale – bardzo wcześnie. Ma ona wiele zastosowań – nie tylko w walce jako atak, ale jako obrona oraz może leczyć i oddziaływać na umysł przeciwnika i rzeczywistość. Nie łudźmy się jednak – nie jest to coś, w co należy głupio pakować punkty. Od umiejętności posługiwania się kosmosem zależy czy nasze ataki się powiodą, z jakim skutkiem oraz czy nie zranimy przypadkiem siebie samych bądź innych. Jeśli nasze ciało nie nadąża za naszą energią wtedy mamy problem. Ciało postaci jest niczym zbiornik, w którym magazynuje się kosmos jak woda w dzbanku. Jeśli jest zbyt słabe – może nie wytrzymać, a wtedy taki ów 'dzban' może nawet eksplodować nie mogąc wytrzymać zbyt wielkiej ilości 'wody' (jeśli kosmos nie jest większy od sumy siły i zręczności to wszystko jest w najlepszym porządku). Od tego jak wielka jest różnicą między ciałem a kosmosem zależy to co się stanie. A jak można przewidzieć – im jest ona bardziej drastyczna (gdy kosmos jest zbyt duży) tym skutki są bardziej bolesne. Zbyt mała jego ilość nie ma raczej działań negatywnych. Objawia się jedynie w słabej sile mentalnej, małej ilości energii oraz mp które się wykorzystuje przy atakach specjalnych oraz technikach.
Jak wygląda nasza postać gdy kosmos jest przepakowany w porównaniu do całej reszty? Że nawet przekracza sumę siły i zręczności? Mniej więcej tak XD >><<.
Ostatnio zmieniony przez Sakra dnia Nie Lis 23, 2008 2:11 pm, w całości zmieniany 3 razy | |
|
Sakra VIP
Dołączył/a : 13/10/2007 Liczba postów : 1364
Płeć :
| Temat: Re: Rozdawanie punktów. Statystyki. Przykładowe poziomy ludzi. Pon Mar 10, 2008 1:46 pm | |
| | |
|