Ponieważ dostaję co jakiś czas pytania, na które ludzie nie potrafią sobie odpowiedzieć - choć jest identycznie jak w serii Saint Seiya.
HP- tak, to jest wasze życieJego wielkość jest zależna
WYŁĄCZNIE od budowy.
Na samym początku gracz ma
200 HP (razem z tym 1 pkt jaki ma się przydzielony w statystykach). Jeśli się rozdzieli kolejne pkt. do budowy to HP
wzrasta o 10.
Wraz z kolejnym lvl HP nie wzrasta w przeciwieństwie do MP.
Innymi słowy:zaczynając grę na 1 lvl mamy np.
budowa: 3
a więc nasze HP wynosi 200 + 2*10 = 220HP
zdobywając ileś lvl dalej i rozdając pkt. mamy np.
budowa: 6 => co daje nam HP
200 + 50 (5*10 za pkt w budowie) = 250HP
Pytanie - Czy nasza postać umiera gdy nie mamy HP?Odpowiedź na nie znajduje się w regulaminie forum.
NIE, nie umiera. Wasza postać gdy ma 0 HP
traci przytomność. Nie może ona umrzeć bez pozwolenia admina. Jeśli wasza postać jest nieprzytomna - można ją dobić, wtedy umiera (ale
za pozwoleniem admina).
Pytanie - Czy zaczyna się grę od początku?Są na to pytanie dwie odpowiedzi:
NIE! - jeśli Hades zechce to może trupa przygarnąć i nim zawładnąć. Za wolą jego możecie dostać drugą szansę – a wtedy jeśli zginiecie to na dobre, albo zginiecie jeśli Hades stwierdzi, iż jesteście mu już niepotrzebni.
NIE! - jeśli wasza postać zginie i nie ma dla niej ratunku, możecie stworzyć nową postać. Nie zaczynacie gry od nowa waszą starą postacią.
Pytanie - Jak stracimy HP to jak się leczyć?A no normalnie się leczyć (w trakcie przygód i misji,
w krótkim przedziale czasowym), jest na to wiele przykładów:
- szpital
- ktoś was leczy
- sami się opatrujecie
- odpoczywacie
W przypadku przygód:Po zakończeniu przygody wasze HP
wraca do pełna. Jest to historia jakby wyrwana z akcji na forum. To co się tam dzieje ma wpływ na waszą postać, ale nie na to czy jesteście ranni na forum. Obrażenia uleczalne na forum się goją jakby ich nigdy nie było (chyba że np. są to rany trwałe jak utrata kończyny, strata wzroku etc.)
Na forum:Między jedną misją a drugą, między jedną akcją a drugą często są jakieś przedziały czasowe w ciągu których wasza postać się jakoś sama uleczy - my nie wnikamy jak to się stało, ale jeśli chcecie, możecie umieścić tą informacje w odgrywaniu waszej postaci w jakimś miejscu.
Pytanie - Czemu zniesiono przyrost HP za lvl?Odpowiedź na nie znajdziecie choćby w pierwszych odc. serii SS. Są nimi walka Shainy z Seiyą oraz walka Seiyi z Shiryu i komentarz Shuna do niej.
"Sainci są ludźmi, posiadają oni kosmos, ogromną moc. Ich ciało jednak pozostaje nadal tylko ciałem zwykłego człowieka. Zbroje mają za zadanie ochronić ich ciało. Walka bez zbroi to samobójstwo!"To jest przeinaczona wersja słów Shuna, lecz oddaje najlepiej sens.
Co było do tej pory?
1. Dostawaliście hp i wasza wytrzymałość rosła
2. Mając własnego HP pare tysięcy nie byliście w żadnym stopniu człowiekiem o zwykłym ciele
3. Zbroje miały zhp tyle ile kot napłakał a na początku nawet w ogóle - były tylko kolorowym dodatkiem bez wartości, ich bonusy ledwo co można było odczuć
4. SS opiera się głównie na kosmosie i zbrojach, wcześniej te drugie były praktycznie pominięte całkowicie
5. Zyskując większą siłę uderzenia nie byliście wstanie zobaczyć jej efektów - gdyż wasi przeciwnicy rośli w nadludzką wytrzymałość
6. Nie odczuwaliście na własnym ciele ciosu, który rozwaliłby czołg, choć nie posiadaliście zbroi
7. Ktoś z różnicą kilku tylko lvl mógł się pojedynkować bez zbroi nawet z goldem w pełnym rynsztunku i mógł na dodatek zwyciężyć!
8. Tworzyliście coraz bardziej przepakowane ataki byle tylko 'były odczuwalne' na waszych przeciwnikach o przeogromnej wytrzymałości.
9. Osoby z niewielką budową praktycznie niewiele się różniły od tych ze sporą budową.
Myślę, iż te wszystkie punkty wyjaśniają powód obniżenia HP.
Pytanie - Co zyskuje się obniżając w ten sposób HP?Wiele rzeczy! Mianowicie:
1. Zgodność z serią.
2. Zwiększenie znaczenia zbroi i stworzenie z nich ważnego punktu a nie dodatku.
3. Wyczucia prawdziwej siły ataku, z powodu wytrzymałości dość bliskiej zwykłym ludziom.
4. Docenienie znaczenia statystyki 'Budowa' która była w większości przypadków lekceważona.
5. Realizm w walce - nie będą osoby bez zbroi walczyć przez pół godziny zadając sobie nawzajem ciosy mogące w dwie tury zabić każdego człowieka.
6. Zniesienie przykrej praktyki przepakowywania ataków.
Ponieważ dostaję co jakiś czas pytania, na które ludzie nie potrafią sobie odpowiedzieć - choć jest identycznie jak w serii Saint Seiya.
7. Rozróżnienie między tymi co posiadają zbroję oraz tymi co jej nie posiadają widoczne gołym okiem. Nikt nie będzie się jak głupi rzucał w wir walki między goldami, Generałami czy Asgardem nie mając niczego co by ochroniło ich ludzkie ciało.
Myślę, iż są to wystarczające atuty obniżenia HP oraz, że są jasne dla każdego.
_____________________________________________________
MP - tak, to jest wasza energia, zgromadzone w was pokłady kosmosu.Jej wielkość jest zależna od kosmosu.
Na samym początku gracz ma
150 MP (razem z tym 1 pkt jaki ma się przydzielony w statystykach). Jeśli się rozdzieli kolejne pkt. do kosmosu to MP
wzrasta o 10. Wraz z kolejnym lvl
wzrasta nam dodatkowo MP
o kolejne 10.
Innymi słowy:zaczynając grę na 1 lvl mamy np.
kosmos: 4
a więc nasze MP wynosi 150 + 3*10 = 180MP
zdobywając ileś lvl dalej i rozdając pkt. mamy np.
lvl 4; kosmos: 8 => co daje nam MP
150 + 30 (3*10 za lvl) + 70 (7*10 za pkt w kosmosie) = 250MP
Pytanie - Jak można odzyskać MP?To proste - ona
sama regeneruje się wraz z czasem, szybciej niż nasze życie (HP).
- albo potrzeba odpoczynku (nie leczenia - ona sama się regeneruje)
- albo można medytować by odzyskać ją szybciej - wszak medytacja jest swego rodzaju zajrzeniem wgłąb własnego umysłu etc. dojściem do źródła
Tak więc MP odzyskuje się
samoistnie w krótkich dość
przedziałach czasowych, albo poprzez zapadnięcie w
stan medytacji, swego rodzaju
transu specjalnie poświęcając czas na odnalezienie jej źródeł w sobie - co przyśpieszy jej odzyskanie, lecz nie wróci ona jak za dotknięciem magicznej różdżki.
W przypadku przygód:Po zakończeniu przygody wasze MP wraca do pełna. Występuje tu identyczna zależność jak w przypadku HP.